Web Notes ULB/VUB

Instellen van een afwezigheidsbericht met Webmail
[28/08/2015] [hits : 64475]

Door het inschakelen van uw vakantiemail, kan u een boodschap achterlaten voor uw correspondenten. Deze tool zorgt ervoor dat mensen die u een e-mail sturen automatisch een berichtje ontvangen waarin uw afwezigheid gemeld wordt.

vub.ac.be

Indien u uw mail beheert op de Exchange server (admin.vub.ac.be) dient u uw afwezigheidsbericht in te stellen op de Exchange server (zie de Links onderaan)

Wannneer een correspondent u een e-mail stuurt, ontvangt hij/zij maximaal 1 keer per week het door u zelf gekozen afwezigheidsbericht.

Om een afwezigheidsbericht in te stellen in Webmail

- log in in Webmail met uw NetID en paswoord
- klik op Instellingen in de rechterbovenhoek
- klik op Afwezig/Doorsturen

U bevindt zich nu in het Afwezig/Doorsturen venster waar u een afwezigheidsbericht kan opstellen en daarna activeren. Om het bericht te activeren

- wijzig het onderwerp en het bericht naar uw wensen
- zorg er voor dat de optie Verzend automatisch een antwoord is aangevinkt

Indien u een e-mail adres heeft van de vorm Voornaam.Familienaam@vub.ac.be of Voornaam.Familienaam@ulb.ac.be, voeg dan Voornaam.Familienaam (zonder de @vub.ac.be of @ulb.ac.be!) toe in het het Aliasen veld.

Klik vervolgens op de Opslaan knop onderaan de pagina om uw wijzigingen te bewaren.

Belangrijk!

Indien u uw mail leest op de VUB/ULB server, mag u de optie "Bewaar origineel bericht op de VUB/ULB server" NIET desactiveren, want anders zal u geen enkel bericht ontvangen dat uw correspondenten naar u opsturen.

Wijzigingen aan uw afwezigheidsbericht, het onderwerp en de aliasen worden ENKEL opgeslagen als de optie "Verzend automatisch een antwoord" is aangevinkt!

Hoe ziet het afwezigheidsvenster er uit

De belangrijkste elementen zijn aangeven in het rood.




vub.be


Om een doorstuuradres in te stellen, logt u in op outlook.office.com met uw mailadres (voornaam.achternaam@vub.be) en paswoord. Klik op het tandwiel in de rechterbovenhoek en vervolgens op mail. Nu moet je op automatic replies klikken.

U bevindt zich nu in het Afwezig/Doorsturen venster waar u een afwezigheidsbericht kan opstellen en daarna activeren.

Je moet de checkbox "Send automatic replies"aan vinken. In het tekstvenster er onder kan je nu je afwezigheid bericht zetten.

Je kan er ook een begin en einddatum zetten. En als je de checkbox "Send automatic reply messages to senders outside my organization" aan vinkt, ontvangen ook mensen van buiten VUB je afwezigheid bericht.

Tot slot druk je op Save om de wijzigingen op te slaan.


Links

- Roundcube Webmail
http://webmail.vub.ac.be/
- Instellen van een afwezigheidsbericht voor admin.vub.ac.be
http://www.ulb.ac.be/wserv2_oratio/oratio?f_context=fiches&language=en&noteid=355&f_type=view

Peter Van Rossem - helpdesk@vub.ac.be

Note

Het afwezigheidsbericht wordt niet gestuurd naar uw correspondent indien

a) uw e-mail adres niet in de To of Cc staat
b) het bericht als Spam gemarkeerd werd door het anti-spam systeem van de universiteit

Published on Web Notes ULB/VUB (http://webnotes.ulb.ac.be http://webnotes.vub.ac.be) Web Notes ULB/VUB
http://www.ulb.ac.be/wserv2_oratio/oratio?f_context=fiches&language=en&noteid=438&f_type=view


Web Notes ULB/VUB