Home

VDI: Regelmatig gestelde vragen

[id : 386] [02/05/2014] [hits : 29744]


De administratieve departementen beschikken over een VDI omgeving waarin gebruikers hun dagelijkse activiteiten uitvoeren.

Enkele tips m.b.t. de VDI omgeving.

Vergeet niet uit te loggen

Als u uw werkomgeving verlaat, doe niet louter een "disconnect" uit de VDI omgeving, maar log netjes uit. U zal achteraf minder problemen ondervinden om opnieuw aan te loggen.

Als u problemen ondervindt bij het inloggen en uw wachtwoord hebt (moeten) aanpassen binnen de VDI omgeving, contacteer dan de ICT-Helpdesk.

Paswoorden

Gebruikers binnen de VDI omgeving hebben hun eigen paswoord, dat onafhankelijk is van het centrale paswoord waarmee men bvb. toegang tot het Intranet heeft.

Webmail admin / Exchange

Standaard worden e-mail doorgestuurd naar het admin e-mailadres (Exchange mailserver). Deze berichten zijn standaard dan ook niet meer te lezen via de VUB/ULB Webmail. Wel kan u deze berichten lezen dmv Outlook Web Access:

https://webmail.admin.vub.ac.be

Niet uitgelogd zoals het hoort?

Als u bij het inloggen een foutmelding krijgt dat uw sessie nog actief is, wacht dan enkele minuten vooraleer opnieuw proberen in te loggen (max. 15 minuten). Na X tijd worden sessies opnieuw geaccepteerd.

Als een sessie werd afgebroken, hou er dan rekening mee dat niet al uw activiteiten werden bewaard.

Harde schijf niet zichtbaar binnen de VDI omgeving

Als de harde schijven niet zichtbaar zijn binnen de VDI omgeving kan u dit als volgt oplossen:

- Uit te loggen
- Opnieuw in te loggen in de VDI
- Click op pijltje naar beneden, display protocol, en kies Microsoft Rdp


Qwerty/Azerty Toetsenbord binnen VDI

Zie link onderaan.

Peter Van Rossem - helpdesk@vub.ac.be

http://webnotes.vub.ac.be/&noteid=386

: :: ::: ::::