Home

Instellen van een afwezigheidsbericht voor admin.vub.ac.be

[id : 355] [18/08/2015] [hits : 46849]


Collega's die werken met de exchange mailserver admin.vub.ac.be, gaan anders te werk om hun afwezigheidsbericht in te stellen. Dit dient niet langer via Webmail te gebeuren, maar moet rechtstreeks in Outlook.

Hoe gaat u te werk?

Selecteer in de menubalk bovenaan 'Tools' en kies vervolgens voor 'Out of office assistant'.

In het scherm dat dan verschijnt, heeft u verschillende aanvinkmogelijkheden. Kies hier voor Send out of office auto-replies en selecteer de begin- en einddatum. Dat heeft als grote voordeel dat u bij terugkomst de out of office niet meer moet uitzetten: als u begin- en einddatum instelt, gebeurt dit automatisch.

Vul vervolgens uw out of office bericht in. Hier zijn twee verschillende berichten in te stellen: voor eigen collega's, binnen de organisatie en voor antwoord op berichten van buiten de organisatie.
Klik vervolgens op OK en uw out of office is actief.

Johan D'Hondt - helpdesk@vub.ac.be

http://www.ulb.ac.be/wserv2_oratio/oratio?f_context=fiches&language=en&noteid=355&f_type=view

: :: ::: ::::