Home

Wat gebeurt er met uw e-mailadres als u de universiteit verlaat

[id : 30] [18/07/2016] [hits : 55091]

fr  en  

De Vrije Universiteit Brussel verleent alleen e-mailadressen en Internet toegang aan de leden van de universitaire gemeenschap (personeel en ingeschreven studenten). Als u de universiteit verlaat, wordt uw computerrekening automatisch afgesloten.

Het verwijderen van computerrekeningen gebeurt niet onmiddellijk, maar in groep en dit een paar keer per jaar. Uiteraard wordt u vooraf per e-mail op de hoogte gebracht.

In een eerste fase wordt het paswoord van de account geblokkeerd waardoor u geen toegang meer heeft tot de postbus. Alle e-mailberichten blijven nog wel aankomen in uw postbus. Zolang uw rekening fysisch op de server bestaat (zelfs indien U geen toegang meer heeft), kunnen berichten die aankomen automatisch doorgestuurd worden naar een ander (nieuw) adres. Hoe sneller u beschikt over een alternatief adres, hoe meer tijd u heeft om uw correspondenten op de hoogte te brengen van uw nieuw adres.

Een alternatief is vooraf een afwezigheidsbericht in te stellen om uw correspondenten er attent op te maken dat de postbus niet meer gelezen wordt.

In een tweede fase (na een paar weken) wordt uw postbus fysisch van de mailserver verwijderd en ontvangen uw correspondenten een foutbericht.

Afgestudeerd?

Voor Alumni blijft het e-mailadres tot één jaar na diplomering operationeel. Dit om de overgang te garanderen met een privé of professioneel adres. Alle andere computertoegangen zoals o.a. de PC-zalen worden echter wel afgesloten. Uiteraard wordt u hiervan vooraf per e-mail op de hoogte gebracht.

Johan D'Hondt - helpdesk@vub.ac.be

http://www.ulb.ac.be/wserv2_oratio/oratio?f_context=fiches&language=en&noteid=30&f_type=view

: :: ::: ::::